Logo de MINI
Modèles
L'entretien
Électrique
Propriétaires
Découvrez MINI
Essai Routier
Offres Spéciales
Inventaire

PARCOUREZ L’INVENTAIRE LOCAL


Neufs et demos VÉHICULES D’OCCASION
Configurer
TROUVER UN CONCESSIONNAIRE
MENU
Modèles Modèles L'entretien Électrique Propriétaires Découvrez MINI Essai Routier Offres Spéciales Inventaire Configurer TROUVER UN CONCESSIONNAIRE
Back

Électrique

The All-Electric Countryman ALL4 SUV Tout compris de 63 269 $

Gasoline

The Countryman SUV Tout compris de 49 269 $

The Cooper Tout compris de 38 269 $

The Cooper 5 Door Tout compris de 39 269 $

The Cooper Convertible Tout compris de 46 269 $

John Cooper Works Tout compris de 55 269 $

The All-Electric
Countryman ALL4 SUV

Tout compris de 63 269 $

Découvrez Offres Spéciales Configurer Inventaire

308 HP* Horsepower

Up to 341 KM** Fuel economy

5.6 s 0 - 100 KM/h

5 Seats

*Performance metrics as reported by BMW AG.

** Fuel Consumption may vary based on driving habits and other factors. Fuel Consumption is based on Government of Canada approved criteria and testing methods. For more information visit https://fcr-ccc.nrcan-rncan.gc.ca/en.

THE MINI
COUNTRYMAN SUV

Tout compris de 49 269 $

Découvrez Offres Spéciales Configurer Inventaire

241 HP* Horsepower

8.7L/100 KM** Combined Fuel economy

6.5 s 0 - 100 KM/h

5 Seats

No-Charge Scheduled Maintenance 3 years/40,000 KM

*Performance metrics as reported by BMW AG.

** Fuel Consumption may vary based on driving habits and other factors. Fuel Consumption is based on Government of Canada approved criteria and testing methods. For more information visit https://fcr-ccc.nrcan-rncan.gc.ca/en.

The MINI
Cooper

Tout compris de 38 269 $

Découvrez Offres Spéciales Configurer Inventaire

161-201 HP* Horsepower

7.4L/100 KM** Combined Fuel economy

6.6 - 7.4 s 0 - 100 KM/h

4 Seats

No-Charge Scheduled Maintenance 3 years/40,000 KM

*Performance metrics as reported by BMW AG.

** Fuel Consumption may vary based on driving habits and other factors. Fuel Consumption is based on Government of Canada approved criteria and testing methods. For more information visit https://fcr-ccc.nrcan-rncan.gc.ca/en.

THE MINI
COOPER 5 DOOR

Tout compris de 39 269 $

Découvrez Offres Spéciales Configurer Inventaire

161-201 HP* Horsepower

7.3L/100 KM** Combined Fuel economy

6.8 – 8.0 s 0 - 100 KM/h

5 Seats

No-Charge Scheduled Maintenance 3 years/40,000 KM

*Performance metrics as reported by BMW AG.

** Fuel Consumption may vary based on driving habits and other factors. Fuel Consumption is based on Government of Canada approved criteria and testing methods. For more information visit https://fcr-ccc.nrcan-rncan.gc.ca/en.

THE MINI
COOPER CONVERTIBLE

Tout compris de 46 269 $

Découvrez Offres Spéciales Configurer Inventaire

161-201 HP* Horsepower

7.7-7.9L/100 KM** Combined Fuel economy

6.9 – 8.2 s 0 - 100 KM/h

4 Seats

No-Charge Scheduled Maintenance 3 years/40,000 KM

*Performance metrics as reported by BMW AG.

** Fuel Consumption may vary based on driving habits and other factors. Fuel Consumption is based on Government of Canada approved criteria and testing methods. For more information visit https://fcr-ccc.nrcan-rncan.gc.ca/en.

The MINI
JOHN COOPER WORKS FAMILY

Tout compris de 55 269 $

Découvrez Offres Spéciales Configurer Inventaire
Back

Modèles

BOOK A TEST DRIVE
Back

L'entretien

Magasiner

Configurer New Inventory Pre-Owned Inventory Comparaison de modèles ESTIMER UN PAIEMENT

DÉCOUVREZ

Loyalty Offers Se préqualifier pour le crédit Demande de valeur de reprise Ventes Corporatives Services financiers MINI

Ressources

ESSAI ROUTIER Nous Joindre Find A Retailer
BOOK A TEST DRIVE
Back

Électrique

Véhicules

MINI Countryman entièrement électrique Le guide MINI Électrique Options de Recharge Calculateur de fréquence de recharge

Avantages

Incitatifs pour ve du gouvernement Calculateur d’économies de carburant
BOOK A TEST DRIVE
Back

Propriétaires

Mon compte MINI
Mon Garage
RENDEZ-VOUS AU SERVICE
La Vie MINI
Fin de bail
MINI clubs
MINI Motorer's Guide
BOOK A TEST DRIVE
Back

Découvrez MINI

Découvrez

MINI John Cooper Works MINI Technology PASSIONNÉMENT MINI Certified Pre-Owned Foire aux Questions

Service

L'ENTRETIEN CENTRES DE CARROSSERIE CERTIFIÉS ASSISTANCE ROUTIÈRE Recherche de rappels de véhicules

Accessoires et piéces

Accessoires et piéces Pneus homologués MINI MINI Lifestyle

CONNECT WITH MINI

Nous joindre Concessionnaires
BOOK A TEST DRIVE


PRIVACY POLICY

Effective date: April 29, 2024
© MINI Canada

MINI Canada, a division of BMW Canada Inc., including MINI Financial Services Canada and its related affiliates (“MINI Canada” “MINI”, “we,” “our,” or “us”) has a policy of protecting the confidentiality and security of personal information that it collects about its customers. The purpose of this Canadian privacy policy (the “policy”) is to explain how and for what purposes we collect, use, share or otherwise process your personal information and how we safeguard the confidentiality of your personal information, whenever you access our website at www.mini.ca (the “website”), when you create an online account with us (MINI ID), contact us through social media and email, or apply for a job with BMW Group Canada. Note that this policy does not apply to personal information processed via MINI connected vehicles or MINI’s mobile applications, including the BMW and MINI Connected Apps. The personal information processed through these technologies is rather subject to its own privacy policy.


1. Personal Information

In this policy, “personal information” generally means any information that can be used, either alone or in combination with other information, to identify an individual. This includes information such as your name and contact details. It may also include other types of more technical information (e.g., IP address browser settings and device ID), but only when this information can identify you as an individual. Information that is anonymized and cannot be associated with an identifiable individual is not considered to be personal information, if it is, at all times, reasonably foreseeable in the circumstances that this information irreversibly no longer allows the individual to be identified directly or indirectly.

Generally, “personal information” does not include information that is used for the purpose of communicating or facilitating communication with an individual in relation to their employment, business or profession such as the individual’s name, position name or title, work address, work telephone number, or work email address.

2. What Information does MINI Canada Collect and How?

Directly from you: We collect personal information from you when you provide the information directly to us, such as when you contact us or when enter your personal information on our website to create an account, attend an event, purchase goods or use services from MINI, or submit an inquiry, or when you apply for credit. Examples of information we collect from you and use are:
  • Identifiers and contact information: such as your name, email address, password, vehicle identification number, and your personalized MINI identification number if you register for a My Account online.
  • Financial information: such as your banking details, credit card number(s), and financial statements so that we can administer the financial services that we provide you with (e.g., through My Account).
  • Credit history: such as details about your employment history, and information about your income, assets and liabilities, if you apply for credit. We use this information to assess your application for credit.
  • Transactional and purchase information: such as details about your delivery information and payment information if you make a purchase so that we can process your transaction and deliver the products or services to you.
  • Information you provide us when contacting us: such as your name and contact information if you participate in an online chat with one of our MINI representatives so that we can review our discussion with you and follow-up with you if necessary, or over the telephone with one of our MINI representatives.
  • Job-related information: such as information you submit to us when applying for a career opportunity at BMW Group Canada, which may include your education and employment history, your resume, letters of reference, references and any additional information provided by you in an application form on our website or correspondence.

Note: if you provide MINI Canada the personal information of another individual, then you must take all measures, including obtaining the individual’s consent, to ensure that you have the lawful right to collect and communicate the information to MINI Canada and for MINI Canada to collect, use, communicate and retain the personal information in accordance with this policy.

From third parties: We also collect your personal information from other sources, such as retailers, consumer reporting agencies, government agencies, and others. For example:
  • Purchase history and status: such as contact information and the type of vehicle that you have purchased from retailers to administer your purchase of a MINI product and to share repair or maintenance information about your vehicle when you seek service from other retailers.
  • Credit information: such as credit information from consumer reporting agencies if you seek to finance or lease a vehicle from us.
  • From independent or public sources: for example, we may collect information from government agencies and other third-party sources of information about registered owners of vehicles and the vehicle owners’ financing, organizations that perform background checks on job applicants, and publicly available information, such as social media.
  • Social media information: we may maintain pages on social media platforms, such as Meta and TikTok, and other third-party platforms. When you visit or interact with our pages on those platforms, the platform provider’s privacy policy will apply to your interactions and their collection, use and processing of your personal information. You or the platforms may provide us with information through the platform, and we will treat such information in accordance with this policy. See Website Links to Third-Party Websites below for more information.

Automatically:MINI Canada may collect certain types of information automatically through your contact with our website using technologies (either our own- or third-party technologies) such as cookies and web beacons. For example, we collect your Internet Protocol (IP) address, browser and device type and operating system, and cookie text file information. Please see “Cookies and Tracking Technologies” below and our MINI Website Cookie Policy for more information on how we process such information, and how you may opt-out of these practices.

3. Use of Personal Information

MINI Canada may use the personal information we collect for one or more of the following purposes:
  • For delivery of products and services: for example, we use personal information when processing applications for credit in respect of a lease or financing agreement, registering you for and administering warranties, extended warranties and roadside assistance, notifying you of service reminders, recalls and enhancements, processing sales of accessories and merchandise, administering billing for leasing or financing of vehicles or other products and services, and providing you with customer support services.
  • For general business purposes relating to or arising from our relationship and dealings with you and to your use of our website: for example, we use information provided to carry out our obligations and enforce our rights arising from any contracts entered into between you and us, including for billing and collections and other documents and information regarding your use of our services and as otherwise required by contractual or legal obligations, to create and manage your online account with us and provide you with information and documents about your online account, to process and respond to your inquiries, requests and other communications (including to process your career application and take a decision on that request), and to notify you of changes to the website.
  • For marketing and customer relations purposes: for example, subject to your right to withdraw consent set out in section 12, we use personal information to promote our vehicles, products and services, including to deliver relevant ads online to you and others (for example, on social media platforms), administer promotional contest, respond to requests for product and service information, provide you with newsletters and other promotional news about upcoming events or special offers, administer customer satisfaction surveys, analytics, assess the effectiveness of our marketing programs, improve our products and services; and develop a better understanding of your relationship with our retailers.
  • Managing our websites: we use information we collect from websites visitors to manage and improve our websites (see MINI Website Cookie Policy for more information).
  • Business intelligence and analytics: we use information we collect from our customers and website visitors to identify products that may be of interest for you, develop our relationship with you, and analyze and improve our communications, as well as our services and offerings.
  • Processing job applications: if you apply for a position at BMW Group Canada, we may use your personal information as necessary to process and evaluate your application.
  • Protecting our business and fulfilling our legal obligations: for example, we may use personal information to collect overdue payments from you and other debt collection matters, repossess our vehicles if you are in default, secure our business and websites, investigate and protect against fraud, grey-marketing or other illegal activities, and to comply with legal and regulatory requirements, such as reporting obligations to the Financial Transactions and Reports Analysis Centre of Canada, complying with court orders, and responding to lawful police requests.
  • To improve our business, our services and our website: we may use your information to perform analysis that enable us to improve our services, products, and our website, and for testing, research, analysis and product development, to understand and analyze your use of our services and develop new ones.

4. Cookies and Similar Technologies

We may collect certain types of information electronically through your interaction with our website using technologies (either our own or third-party technologies) such as cookies. Cookies are small text files that are stored on your computer when you visit a website so that information can be saved between visits, such as your login credentials or language preferences. Thus, cookies allow you to log in quickly when you visit our website.

We use the information collected to adapt our website to the preferences of the user, to compile statistics about the consultation and use of our website and our electronic communications in order to improve them. For example, we may use your approximate location (based on information such as IP address) to determine in which language to display our website.

For more information on our automatic collection of information on our website, including how the information is used for advertising, or to disable cookies and/or opt-out of interest-based advertising, please see our BMW Website Cookie Policy .

5. Can I opt-out of receiving MINI Canada Marketing Communications?

You may decide at any time that you would prefer not to receive BMW Canada Inc. (BMW Canada Inc., encompassing divisions of MINI Canada and BMW Motorrad Canada) promotional communications. If you wish to unsubscribe or opt out, you may do so at any time online by accessing our Unsubscribe Form (link below), through the Unsubscribe links in an email sent to you, or by contacting us at the contact information in Contact Us below. Please allow up to 10 days to process your request.

If you would like to be removed from emails or mailings from an authorized MINI Retailer, you must contact them directly. BMW Canada Inc. is not responsible for and cannot remove your information from a BMW, MINI, or Motorrad Retailer’s communications list.

Please note that even if you opt out of receiving promotional communications from BMW Canada Inc. we may continue to send you transactional communications, such as recall or safety concerns, information about your account with us, or legal obligations.

Unsubscribe Here

6. Sharing of Personal Information

MINI Canada shares information with our affiliated companies, third-party service providers, MINI retailer networks, and certain business partners in order to conduct our business activities and to protect our rights. For example, we share information with these other entities for the purposes of:
  • With our affiliated companies or MINI retailer networks: we may share personal information with our affiliated companies or MINI retailer networks to deliver products and services to you on our behalf, including warranty services and roadside assist services, arrange for a purchase or lease quote or a test-drive, assist us with servicing and processing your credit account and verifying credit worthiness.
  • With our service providers. We may share personal information with our service providers to facilitate the delivery of our services (including vehicle purchase and financial services), administer our marketing promotions (including contests, manage our interest-based advertising and website personalization programs), and evaluate the effectiveness of our products and services. Such service providers include firms dealing with credit analysis, dealer systems, record management, vehicle inspection, vehicle insurance tracking, marketing promotions, including advertisement vendors such as certain social media platforms, ID verification, protection products administration, and lien registration.
  • In the context of the sale or transfer of our business or other transaction: we may decide to sell or transfer all or part of our business to a third-party, merge with another entity, secure our assets or proceed with any other financing or other strategic capital transactions (including insolvency or bankruptcy proceedings), restructuring, share sale or other change in corporate control. We may share your personal information when required for the purposes of such a transaction.
  • Other permitted reasons: we may share your personal information when permitted or required by applicable law. This may be the case, for instance, if MINI Canada is under a duty to disclose or share your personal information in order to comply with any legal obligation, or in order to enforce or apply MINI Canada’s terms of use and other agreements, or to protect the rights, property, or safety of MINICanada, MINI Canada’s customers, or others, including to detect or prevent fraud, locate and repossess a leased or financed vehicle exported from Canada in violation of agreements, to respond to court orders, warrants and subpoenas or lawful requests for information by government institutions, including the police, and to obtain legal advice for MINI Canada, its affiliated companies or MINI retailer networks.

7. How Long does MINI Canada Keep Personal Information?

MINI Canada will retain your personal information for as long as necessary to provide our services to you, to manage our business operations, and to comply with our legal and regulatory obligations. Once no longer required, your personal information will be securely destroyed or anonymized (so that it is, at all times, reasonably foreseeable in the circumstances that the information irreversibly no longer identifies you directly or indirectly).

8. How does MINI Canada Protect Personal Information?

At MINI Canada we are committed to protecting the personal information in our possession. We use administrative, physical, and technical safeguarding measures to maintain the security of your personal information, appropriate to the sensitivity and amount of personal information under MINI Canada’s control, to the purposes for which it is used and the format in which it is stored. The safeguarding measures we have put in place include:
  • A privacy governance program comprised of policies and procedures regarding the protection of personal information through its lifecycle and which defines the roles and responsibilities of MINI Canada’s personnel regarding the handling of personal information.
  • Technical safeguards, such as encryption, firewalls, passwords and antivirus software, to protect personal information collected, used or stored in electronic format.
  • A designated Data Protection Privacy Officer accountable for MINI Canada’s compliance with applicable privacy laws.
  • Employee privacy and data security training.
  • Procedures for receiving, investigating and responding to complaints or inquiries regarding MINI Canada’s information handling practices.
  • Contractual provisions and other measures to require our service providers with whom we share personal information to maintain adequate privacy protections and standards.

In addition, we encourage you to observe safe computing practices. It is your responsibility to keep confidential the user-ID and password that you use to register with us and not share them with anyone. If you believe that your user-ID and password have been compromised, you can change them by editing your profile at our website www.mini.ca or by contacting MINI Canada at the contact information Contact Us below.
Moreover, please only submit sensitive information (e.g., credit card number) within the secure area of the website where it may be specifically requested. Please do not send sensitive personal information via non-secure areas, including by email.

9. Where does MINI Canada Store my Personal Information

We may use service providers who process or store information outside of Canada, including in the United States or other jurisdictions where we may have operations. As such, personal information may be subject to foreign laws and may be accessible by foreign governments, courts, law enforcement and regulatory agencies. This means that we may be compelled to disclose this information to governmental agencies or security forces in the United States of America if required to do so by U.S. law.

10. How do MINI Retailers Manage Personal Information

MINI retailers operate as separate and distinct legal entities from MINI Canada. Each retailer has its own privacy practices and policies, and we are not responsible for their privacy practices or compliance with applicable privacy law. When communicating with a MINI retailer, we encourage you to review their privacy policy and practices to understand how they collect, use and disclose your personal information.

11. Website Links to Third-Party Websites

The website may use third-party social network plugins (“plug-ins”) from certain social networks (e.g., Instagram and Facebook) not controlled by MINI Canada or covered by MINI Canada’s privacy policy.

When you visit a webpage that contains a plug-in, your browser establishes a direct connection with the servers of that third-party social network. The content of the plug-in comes directly from the third-party social network to your browser, which then integrates into our website. The plug-in provides the third-party social network with the information that you have accessed the corresponding webpage of our website along with certain information, such as the date and time of access, and other browser-related information. If you are logged into the social network, the social network may also receive your user ID information and associate your activity with your account. If you interact with the plug-in, the corresponding information about your interaction or activity is transmitted from your browser directly to the third-party social network and stored by it.

MINI Canada is not responsible or liable for, and does not have control over, these third-party websites or their privacy policies and practices. Moreover, the practices of these third parties are not covered by MINI Canada’s policy. You should review the applicable terms of use and privacy policy for any such third-party website.

12. What are Your Privacy Rights?

BMW Group Canada respects your right to access your personal information and to request its rectification if it is inaccurate, incomplete or equivocal, subject to any applicable legal restrictions.

Depending on the jurisdiction in which you reside, you may also have the right to obtain more information about BMW Group Canada’s processing of your personal information, including the categories of individuals who have access to your personal information within our organization and the applicable retention period for your information.

If you require access to your personal information, please first check any account profiles that you have with us. If you are unable to locate the personal information you require access to, or you would like to access or correct your personal information, or if you have any questions about the collection, use and disclosure of your personal information that are not answered by this policy, please contact us using the information in Contact Us.

You may be requested to provide satisfactory identification and proof of entitlement to access your personal information. We will provide you with access to your personal information that is in our possession, subject to certain exceptions. For example, we may not provide you with your personal information where the information is subject to solicitor-client privilege or consists of references to other persons or proprietary information that cannot be severed from the record. There may be reasonable costs associated with your request.

Please be advised that you also have a right to withdraw your consent to BMW Group Canada’s collection, use, and communication of your personal information to the extent permitted by law and BMW Group Canada’s contractual obligations. If you desire to do so, please contact BMW Group Canada using the information provided in the Contact Us section. Depending on the circumstances, your withdrawal of consent to the collection, use and disclosure of your personal information may prevent us from providing you, or continuing to provide you, with some products and services, the ability to access certain products and services, information that may be of value to you, or your online account.

If you have provided information about yourself in order to receive emails or product mailings and would like to modify your information, please contact one of our Customer Service Representatives by calling 1-800-567-2691 or by mail to Customer Service, BMW Group Canada, 50 Ultimate Drive, Richmond Hill, ON L4S 0C8.

13. Children’s Privacy

We do not knowingly collect personal information from anyone under 14 years of age. If we become aware that we have unknowingly collected personal information from a child under the age of 14, we will delete this information from our records or, if that is not reasonable, we will take reasonable available steps to de-identify the information.

14. Changes to this Privacy Policy

MINI Canada reserves the right to change this Privacy Policy from time to time. Any changes we make will be effective when we post the revised policy on our websites. If we make any significant changes to the policy, we will post a notice on our websites or contact you to inform you when required by law. By continuing to interact with us after the modified version of the policy has been posted, you are accepting the changes to the policy, subject to any additional requirements that may apply. The “Effective Date” at the top of this policy indicates when it was last updated.

15. Contact Us

MINI Canada has developed policies and procedures to respond to individual complaints and questions relating to privacy. We will investigate and attempt to resolve all complaints. We will respond to your inquiry within the time period prescribed by law. Please be advised that there may be a reasonable cost associated with your request.

If you have any questions or concerns about our privacy practices, please contact our Data Protection Privacy Officer by email at privacy@bmw.ca or by mail at 50 Ultimate Drive, Richmond Hill, ON L4S 0C8.

We welcome your comments and emails but please note that any information, including but not limited to suggestions, ideas, or submissions you make through and onto any MINI Canada website will become the exclusive property of MINI Canada.

DEMEURER AU COURANT DES PRODUITS, DES NOUVELLES, DES OFFRES ET DES ÉVÉNEMENTS.

VOS AVANTAGES :

  • Découverte en primeur des tout derniers produits MINI
  • Réception de contenu exclusif sur les événements MINI
  • Réception de communications personnalisées

Tenez-moi informé des informations pertinentes sur les nouvelles, les offres spéciales, les produits, les événements et les services de BMW Canada Inc.*

En cliquant sur « Soumettre » ci-dessous, vous acceptez de recevoir des messages électroniques personnalisés de BMW Canada Inc. par courriel ou SMS. Vous acceptez également de recevoir des communications par courrier direct et par téléphone (s'il y a lieu).

*BMW Canada Inc., qui comprend les divisions de MINI Canada et BMW Motorrad Canada, est située au 50 Ultimate Drive, Richmond Hill (Ontario) L4S 0C8 et peut être contactée à customer.service@mini.ca ou au 1-866-378-6464. Pour en savoir plus, consultez www.mini.ca et notre Politique de confidentialité.

Vous pouvez vous désinscrire à tout moment en utilisant les liens dans les courriels ou en envoyant STOP par SMS. Vous pouvez également communiquer avec le Service à la clientèle pour vous désinscrire à customer.service@mini.ca ou au 1-866-378-6464.

Quel est votre nom?

Nous avons un excellent contenu qui vous attend.

Entrez votre adresse courriel pour le recevoir!

BIENVENUE DANS L’UNIVERS MINI.

Merci de votre inscription avec MINI. Nous avons un excellent contenu qui s’en vient, et sommes impatients de le partager avec vous.

Restez branché!

MAGASINER

  • MAGASINER
  • L’inventaire de véhicules neufs
  • L’inventaire des véhicules d’occasion
  • Configurer
  • Essai routier
  • Trouver un concessionnaire
  • OFFRES ET FINANCEMENT
  • Offres spéciales
  • Demande de valeur de reprise
  • Services financiers MINI

EN SAVOIR PLUS

  • DÉCOUVREZ MINI
  • MINI Électrique
  • Passionnément
  • Foire aux Questions
  • PROPRIÉTAIRES
  • Mon compte MINI
  • Rendez-vous au service
  • Accessoires et piéces
  • La Vie MINI
  • Mon Garage
  • Recherche de rappels de véhicules

REJOIGNEZ NOTRE FAMILLE AMUSANTE.

Instagram Facebook Twitter Youtube

PRENEZ CONTACT.

Concessionnaires Contactez Nous Essai Routier
NOUS JOINDRE COOKIES ET PUBLICITÉ POLITIQUE DE CONFIDENTIALITÉ MENTIONS LÉGALES DÉSABONNEMENT BMW Group Changer la province (ON) English Intégrité de la chaîne d’approvisionnement

© 2025 MINI Canada.

PRENDRE UN RENDEZ‑VOUS POUR UN ESSAI ROUTIER

FERMER
retour

RÉSERVEZ CETTE MINI.
Réservez la [Model] maintenant et votre
concessionnaire MINI vous gardera une place derrière le volant.

Commencez en entrant votre nom.

Nous sommes enchantés [Name]!
Cherchiez-vous à échanger votre véhicule actuel?

Oui
No

Nous sommes heureux d'offrir une évaluation d'échange.
Décrivez-nous votre véhicule actuel.

juste
bon
très bon
excellente

Merci [Name]!
Comment aimeriez-vous qu’on communique avec vous?

Courriel

Téléphone

Excellent! Partagez votre adresse courriel et nous vous contacterons sous peu. Excellent! Partagez votre numéro et nous vous appellerons sous peu.


Oui, je possède un permis de conduire valide.

Tenez-moi informé des informations pertinentes sur les nouvelles, les offres spéciales, les produits, les événements et les services de BMW Canada Inc.*

J'accepte de recevoir des messages électroniques personnalisés de BMW Canada Inc. par courriel ou SMS. J'accepte également de recevoir des communications par courrier direct et par téléphone (s'il y a lieu).

*BMW Canada Inc., qui comprend les divisions de MINI Canada et BMW Motorrad Canada, est située au 50 Ultimate Drive, Richmond Hill (Ontario) L4S 0C8 et peut être contactée à customer.service@mini.ca ou au 1-866-378-6464. Pour en savoir plus, consultez www.mini.ca et notre Politique de confidentialité.

Vous pouvez vous désinscrire à tout moment en utilisant les liens dans les courriels ou en envoyant STOP par SMS. Vous pouvez également communiquer avec le Service à la clientèle pour vous désinscrire à customer.service@mini.ca ou au 1-866-378-6464.

Il suffit d’un seul essai.

Êtes-vous prêt à réserver un essai routier et voir tout le plaisir que cela procure?
Commencez en choisissant votre MINI.

Il suffit d’un seul essai.

New MINI Cooper

New MINI Cooper 5 Door

MINI Convertible

All-Electric MINI Countryman

New MINI Countryman

La [Model]. Très bon choix!
Maintenant, quelle variante de moteur?

La variante de base, rehaussée de notre maniabilité précise et de tous les éléments essentiels dont vous avez besoin pour partir sur la route.

La variante la plus fougueuse, dotée d’une calandre en nid d’abeilles et d’un moteur Twin Power Turbo développant 201 ch.

La variante la plus puissante, offrant des améliorations dignes de la course et un moteur Twin Power Turbo qui permet de passer de 0 à 100 km/h en aussi peu que 6,5 secondes.

Votre MINI n’attend que vous.

Quel est votre nom?

Quand préféreriez-vous faire l’essai de votre MINI?

Jour de la semaine
Fin de semaine

Personnalisons votre expérience.
Y a-t-il autre chose que vous aimeriez faire durant votre essai routier?

Cochez tout ce qui s’applique.

Je veux seulement conduire.

En savoir plus sur les caractéristiques de ma MINI.

Obtenir une soumission pour ma MINI.

Quand aviez-vous prévu d’acheter un nouveau véhicule?

Cela nous permettra de vous recommander toutes les offres disponibles.

mois

mois

mois

mois

Incertain

Maintenant [Name], préparez-vous à prendre le volant!

Méthode de contact préférée

Courriel

Téléphone

Le concessionnaire que vous avez sélectionné vous contactera afin de fixer une date et une heure pour votre essai routier.

Excellent! Partagez votre adresse courriel et nous vous contacterons sous peu. Excellent! Partagez votre numéro et nous vous appellerons sous peu.


Oui, je possède un permis de conduire valide.

Tenez-moi informé des informations pertinentes sur les nouvelles, les offres spéciales, les produits, les événements et les services de BMW Canada Inc.*

J'accepte de recevoir des messages électroniques personnalisés de BMW Canada Inc. par courriel ou SMS. J'accepte également de recevoir des communications par courrier direct et par téléphone (s'il y a lieu).

*BMW Canada Inc., qui comprend les divisions de MINI Canada et BMW Motorrad Canada, est située au 50 Ultimate Drive, Richmond Hill (Ontario) L4S 0C8 et peut être contactée à customer.service@mini.ca ou au 1-866-378-6464. Pour en savoir plus, consultez www.mini.ca et notre Politique de confidentialité.

Vous pouvez vous désinscrire à tout moment en utilisant les liens dans les courriels ou en envoyant STOP par SMS. Vous pouvez également communiquer avec le Service à la clientèle pour vous désinscrire à customer.service@mini.ca ou au 1-866-378-6464.

PLANIFIEZ UNE PRÉSENTATION VIRTUELLE.

Vous aimeriez voir une MINI de plus près? Planifiez une présentation virtuelle dès maintenant, et votre concessionnaire MINI vous aidera à explorer chaque détail dans le confort de votre foyer. Commencez par entrer votre nom.

Quand préféreriez-vous avoir votre présentation virtuelle?

En semaine

La fin de semaine

Matin

Après-midi

Soir

Quelle est votre plateforme de clavardage vidéo favorite?

Facebook

Facetime

WhatsApp

WeChat

No Video

Personnalisons votre expérience.
Qu’aimeriez-vous faire durant votre rendez-vous?

Cochez tout ce qui s’applique.

En savoir plus sur les caractéristiques de ma MINI.

Obtenir une soumission pour ma MINI.

Quand aviez-vous prévu d’acheter un nouveau véhicule?

Cela nous permettra de vous recommander toutes les offres disponibles.

mois

mois

mois

mois

Incertain

Maintenant [Name], préparez-vous à prendre le volant!

Méthode de contact préférée

Courriel

Téléphone

Le concessionnaire que vous avez sélectionné vous contactera afin de fixer une date et une heure pour votre essai routier.

Excellent! Partagez votre adresse courriel et nous vous contacterons sous peu. Excellent! Partagez votre numéro et nous vous appellerons sous peu.


Tenez-moi informé des informations pertinentes sur les nouvelles, les offres spéciales, les produits, les événements et les services de BMW Canada Inc.*

J'accepte de recevoir des messages électroniques personnalisés de BMW Canada Inc. par courriel ou SMS. J'accepte également de recevoir des communications par courrier direct et par téléphone (s'il y a lieu).

*BMW Canada Inc., qui comprend les divisions de MINI Canada et BMW Motorrad Canada, est située au 50 Ultimate Drive, Richmond Hill (Ontario) L4S 0C8 et peut être contactée à customer.service@mini.ca ou au 1-866-378-6464. Pour en savoir plus, consultez www.mini.ca et notre Politique de confidentialité.

Vous pouvez vous désinscrire à tout moment en utilisant les liens dans les courriels ou en envoyant STOP par SMS. Vous pouvez également communiquer avec le Service à la clientèle pour vous désinscrire à customer.service@mini.ca ou au 1-866-378-6464.

La soumission de cette demande de réservation ne garantit pas l’accès au véhicule sélectionné. La disponibilité des véhicules sur ce site Web ne garantit pas la disponibilité d’un véhicule pour l’achat et des erreurs de système peuvent survenir. Les réservations sont acceptées selon le principe du premier arrivé, premier servi parmi celles effectuées en ligne, par téléphone ou chez un concessionnaire MINI.

MERCI D'AVOIR RÉSERVÉ UNE MINI, [Name]!

Nous avons envoyé votre réservation à [Retailer], et ils vous contacteront sous peu pour répondre aux questions que vous pourriez avoir, et discuter des prochaines étapes nécessaires pour prendre le volant.

En attendant, nous vous invitons à vous renseigner davantage sur l'expérience MINI en consultant les liens ci-dessous.

Connectivité MINI.

Connectivité MINI. Jetez un œil à la technologie haut de gamme qui vous attend dans votre MINI.

EN SAVOIR PLUS
Explorez l’inventaire actuel.

Votre MINI parfaite est peut-être plus près que vous ne le pensez. Explorez les véhicules chez un concessionnaire près de chez vous.

EN SAVOIR PLUS
Estimez vos paiements.

Utilisez notre calculateur pratique pour explorer et comparer les options de paiement mensuel.

EN SAVOIR PLUS

VOUS ÊTES PRÊT À PARTIR!

Merci d’avoir réservé un essai routier dans la MINI [Model]. Vous vivrez toute une expérience! Un courriel confirmant vos renseignements vous a été envoyé, et le concessionnaire MINI que vous avez sélectionné vous contactera sous peu afin de fixer une date et une heure précises pour votre essai routier. En attendant, nous vous invitons à en apprendre davantage sur l’expérience MINI en consultant les liens ci-dessous.

Veuillez attendre que [Retailer] confirme votre demande par courriel ou téléphone avant d’effectuer votre essai routier.

Connectivité MINI.

Connectivité MINI. Jetez un œil à la technologie haut de gamme qui vous attend dans votre MINI.

EN SAVOIR PLUS
Explorez l’inventaire actuel.

Votre MINI parfaite est peut-être plus près que vous ne le pensez. Explorez les véhicules chez un concessionnaire près de chez vous.

EN SAVOIR PLUS
Estimez vos paiements.

Utilisez notre calculateur pratique pour explorer et comparer les options de paiement mensuel.

EN SAVOIR PLUS

YOUR MINI CAN’T WAIT
TO VIRTUALLY MEET YOU!

Thanks for booking a virtual walkaround of the [Model]. An email confirming your details has been sent your way, and your MINI Retailer will be in touch shortly to arrange a specific date and time for your appointment. In the meantime, we invite you to get to know more about the MINI experience by checking out the links below.

Connectivité MINI.

Connectivité MINI. Jetez un œil à la technologie haut de gamme qui vous attend dans votre MINI.

EN SAVOIR PLUS
Explorez l’inventaire actuel.

Votre MINI parfaite est peut-être plus près que vous ne le pensez. Explorez les véhicules chez un concessionnaire près de chez vous.

EN SAVOIR PLUS
Estimez vos paiements.

Utilisez notre calculateur pratique pour explorer et comparer les options de paiement mensuel.

EN SAVOIR PLUS

INFORMATION SUR L’ENTRETIEN À EFFECTUER

FERMER

Rendez-vous au service

SÉLECTIONNER LE CONCESSIONNAIRE

GIF de fileur de chargement

Bonjour! Nous voulons vous informer que vous êtes sur le point de quitter la plateforme du site Web de MINI Canada (« MINI »), une division de BMW Canada Inc. Le site Web tiers auquel vous accéderez n’appartient pas à MINI et/ou ses affiliés ni n’est exploité par elle et/ou eux. Cela signifie que nous ne sanctionnons pas le contenu, les produits ou les services du site Web tiers ni n’en sommes responsables. Veuillez noter que la politique de confidentialité et toute condition sur le site Web tiers peuvent différer des nôtres, alors assurez-vous de lire les politiques de tiers attentivement. Nous serons là pour attendre votre retour!





Please select retailer.

Veuillez choisir votre concessionnaire préféré.

retour

DEMANDEZ UN RENDEZ-VOUS AU SERVICE

[Retailer] est prêt à répondre à vos besoins en matière de service! Mais d’abord, parlez-nous un peu de vous.

Votre MINI a-t-elle déjà été entretenue chez [Retailer]?

Oui
No

Dites-nous quel type de service votre [Model] nécessite.

Cochez tout ce qui s’applique.

Entretiens périodiques

Service d’huile

Remplacement du filtre à air

Remplacement des bougies

Pneus neufs

Remplacement de la batterie

Alignement des roues

Travaux sur les freins

Autre/Incertain

Méthode de contact préférée

Courriel

Téléphone

Excellent! Partagez votre adresse courriel et nous vous contacterons sous peu. Excellent! Partagez votre numéro et nous vous appellerons sous peu.


Matin

Après-midi

Soir

Tenez-moi informé des informations pertinentes sur les nouvelles, les offres spéciales, les produits, les événements et les services de BMW Canada Inc.*

J'accepte de recevoir des messages électroniques personnalisés de BMW Canada Inc. par courriel ou SMS. J'accepte également de recevoir des communications par courrier direct et par téléphone (s'il y a lieu).

*BMW Canada Inc., qui comprend les divisions de MINI Canada et BMW Motorrad Canada, est située au 50 Ultimate Drive, Richmond Hill (Ontario) L4S 0C8 et peut être contactée à customer.service@mini.ca ou au 1-866-378-6464. Pour en savoir plus, consultez www.mini.ca et notre Politique de confidentialité.

Vous pouvez vous désinscrire à tout moment en utilisant les liens dans les courriels ou en envoyant STOP par SMS. Vous pouvez également communiquer avec le Service à la clientèle pour vous désinscrire à customer.service@mini.ca ou au 1-866-378-6464.

La soumission de cette demande de réservation ne garantit pas l’accès au véhicule sélectionné. La disponibilité des véhicules sur ce site Web ne garantit pas la disponibilité d’un véhicule pour l’achat et des erreurs de système peuvent survenir. Les réservations sont acceptées selon le principe du premier arrivé, premier servi parmi celles effectuées en ligne, par téléphone ou chez un concessionnaire MINI.

MERCI POUR VOTRE DEMANDE UN RENDEZ-VOUS AU SERVICE, [Name]!

Nous avons envoyé votre demande à [Retailer], et ils vous contacteront sous peu pour fixer une date et une heure concernant votre visite.

DEMEUREZ À L’AFFÛT.

FERMER

DEMEUREZ À L’AFFÛT.

Restez informés de nos actualités, de nos offres spéciales, de nos produits et de nos services, le tout transmis par MINI Canada.


En cliquant sur Soumettre, j’accepte de recevoir des courriels contenant des nouvelles, des offres ou d’autres produits et services de ou au nom de MINI Canada. Vous pouvez vous désabonner en tout temps en utilisant les liens dans les courriels fournis ou en utilisant les coordonnées ci-dessous.

MINI Canada, une division de BMW Canada Inc., qui peut être contactée au 50 Ultimate Drive, Richmond Hill, ON L4S 0C8, à customer.service@mini.ca et au 1-866-DRV-MINI (1-866-378-6464). Pour en savoir plus, visitez www.mini.ca et consultez notre Politique de confidentialité.

OÙ ROULEZ-VOUS?

Pour vous offrir la meilleure expérience de navigation, merci de nous indiquer votre emplacement.


Témoins sur le site de MINI Canada.

Nous utilisons des témoins (ou cookies) pour nous assurer de vous fournir la meilleure expérience qui soit sur notre site Internet. Cependant, si vous le souhaitez, vous pouvez modifier les paramètres relatifs à ces témoins à tout moment, à travers les paramètres de votre navigateur. Vous ne pouvez pas désactiver certains types de témoins qui sont essentiels au fonctionnement de notre site Web et qui sont considérés comme des témoins absolument nécessaires. Nous utilisons, par exemple, des témoins absolument nécessaires pour pouvoir vous fournir des renseignements relatifs aux prix régionaux. Pour obtenir de plus amples détails sur l’utilisation des témoins sur ce site Web, cliquer ici.

DEMANDE DE VALEUR DE REPRISE

FERMER

REQUEST A TRADE-IN APPRAISAL.

Want to trade up? We’re here to help!
Request a trade-in appraisal today, and a MINI Retailer will contact you to provide an estimate of your current vehicle and help you get into a MINI.

Get started by telling us about your current vehicle.

juste
bon
très bon
excellente

Which MINI are you considering?

Check the model(s) you have your eye on.

La MINI Tout Électrique

MINI 3 portes

MINI 5 portes

MINI Cabriolet

MINI Countryman

There’s a MINI with your name on it.
What is your name, anyway?

Thanks [Name]!

Méthode de contact préférée

Courriel

Téléphone

Le concessionnaire que vous avez sélectionné vous contactera afin de fixer une date et une heure pour votre essai routier.

Excellent! Partagez votre adresse courriel et nous vous contacterons sous peu. Excellent! Partagez votre numéro et nous vous appellerons sous peu.


Tenez-moi informé des informations pertinentes sur les nouvelles, les offres spéciales, les produits, les événements et les services de BMW Canada Inc.*

J'accepte de recevoir des messages électroniques personnalisés de BMW Canada Inc. par courriel ou SMS. J'accepte également de recevoir des communications par courrier direct et par téléphone (s'il y a lieu).

*BMW Canada Inc., qui comprend les divisions de MINI Canada et BMW Motorrad Canada, est située au 50 Ultimate Drive, Richmond Hill (Ontario) L4S 0C8 et peut être contactée à customer.service@mini.ca ou au 1-866-378-6464. Pour en savoir plus, consultez www.mini.ca et notre Politique de confidentialité.

Vous pouvez vous désinscrire à tout moment en utilisant les liens dans les courriels ou en envoyant STOP par SMS. Vous pouvez également communiquer avec le Service à la clientèle pour vous désinscrire à customer.service@mini.ca ou au 1-866-378-6464.

THANKS FOR REQUESTING
A TRADE-IN APPRAISAL, [Name]!

We’ve sent your details to [Retailer], and they’ll be in touch shortly to provide you with an estimate of your current vehicle, answer any questions you may have, and discuss some next steps.

In the meantime, we invite you to get to know more about the MINI experience by checking out the links below.

Connectivité MINI.

Connectivité MINI. Jetez un œil à la technologie haut de gamme qui vous attend dans votre MINI.

EN SAVOIR PLUS
Explorez l’inventaire actuel.

Votre MINI parfaite est peut-être plus près que vous ne le pensez. Explorez les véhicules chez un concessionnaire près de chez vous.

EN SAVOIR PLUS
Estimez vos paiements.

Utilisez notre calculateur pratique pour explorer et comparer les options de paiement mensuel.

EN SAVOIR PLUS
Setting